Adatkezelő/adatfeldolgozó neve: Kisgyőr Község Önkormányzata
Címe (hivatalos levelezési cím): 3556 Kisgyőr, Dózsa György út 11.
E-mail cím: titkarsag@kisgyorpolghiv.t-online.hu
Honlapjának elérhetősége: http://www.kisgyor.hu/elemek/keret.php?redirect=keret.php&oldal=kezdo_oldal
Telefonszáma: +36 46 476202
Adószáma: 15725998-2-05
Cégjegyzékszám, nyilvántartási szám: 725998
Képviselője neve: Kékedi László Vilmos
Adatvédelmi felelős neve: dr. Neuwirth Barbara
Adatvédelmi felelős elérhetősége: dr.neuwirth.barbara@gdpreg.hu
Adatkezelési tájékoztató elérhetősége: https://kisgyor.hu/adatkezelesi-tajekoztato
Az adott személyes adat vagy információ rendelkezésre bocsátásával Ön kijelenti, hogy Adatkezelési tájékoztatónak az adat vagy információ rendelkezésre bocsátásának időpontjában hatályos változatát megismerte, az abban foglaltakat megértette és tudomásul vette.
Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jelen Tájékoztatót egyoldalúan, a módosítást követő hatállyal módosítsa. Kérésére a módosításokról értesítést küldünk, vagy megküldjük a mindenkor hatályos Tájékoztató egy példányát.
A kezelt adatok köre és adatkezelési célok
Az adatkezelés az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) rendelkezéseinek megfelelően történik.
Tájékoztatjuk, hogy jogszabály felhatalmazása alapján más szervek (pl.: bíróság, ügyész, nyomozó hatóság, szabálysértési hatóság, közigazgatási hatóság, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az Adatkezelőt. Ha a megkereső szerv a pontos célt és az adatok körét megjelölte, személyes adatot csak annyit és olyan mértékben adunk ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elégséges és amire a jogszabályi felhatalmazás alapot ad.
E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.
Az adatkezelés célja: Technikailag elengedhetetlenül szükséges cookie
Adatkezelés leírása: A honlap megfelelő működésének biztosítása, a szolgáltatás nyújtása céljából a technikailag elengedhetetlen cookie kezelése. Szükséges, hogy a látogatók böngészhessék a weboldalt, zökkenőmentesen és teljeskörűen használhassák annak funkcióit, a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatásokat, pl. a látogató által az adott oldalakon végzett műveletek megjegyzését vagy a bejelentkezett felhasználó azonosítását a látogatás során. A munkamenet cookie esetén az adatkezelés időtartama a látogató aktuális látogatására vonatkozik, a munkamenet végeztével, ill. a böngésző bezárásával a cookie automatikusan törlődik a kiszolgáló szerverről a szerveren meghatározott időtartam lejártával. Egyéb cookie esetén a tárolási időtartam egyedileg van meghatározva.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 13/A. § (3),2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról 5. §
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány nem gyakorolható
Érintettek: Honlap látogató
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Egyedileg meghatározott adat(ok), pl. az IP cím, a látogató által használt operációs rendszer, böngésző típusa és más információk
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Honlap/webfelület üzemeltető ()
Tárhelyszolgáltató (Versanus Informatikai és Szolgáltató Kft.) (1138 Budapest, Mura u. 4. 9. em. 7.)
Címzettek: Honlap üzemeltető által igénybe vett külső szolgáltatásoktól függő
Az adatkezelés célja: Közadat újrahasznosítás céljára történő rendelkezésre bocsátása iránti igény
Adatkezelés leírása: A közadat újrahasznosítás céljára történő rendelkezésre bocsátását az igénylő a közadatok újrahasznosításáról szóló 2012. évi LXIII. törvényben meghatározott írásbeli kérelmével kezdeményezheti. A közfeladatot ellátó szerv a kérelem teljesítése érdekében kezelheti az igénylő személyes adatait. A kérelem teljesítését - vagy ha ez később teljesül, a törvény szerint megállapított díjak kifizetését - követően a közfeladatot ellátó szerv haladéktalanul törli az igénylő személyes adatait.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2012. évi LXIII. törvény a közadatok újrahasznosításáról 10. §
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő a jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Igénylő
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Igénylő neve; Igénylő lakcíme; Igénylő telefonszáma; Igénylő e-mail címe
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Wifi használat
Adatkezelés leírása: Adatkezelő ingyenes wifi elérést biztosít, mely igénybevétele esetén, hozzájárulás alapján kezeli az igénybe vevő személyes adatait. Hozzájárulásnak az minősül, ha az igénybe vevő a kifüggesztett/adatkezelőtől elkérhető jelszóval csatlakozik a hálózathoz. A hozzájárulás bármikor visszavonható, mely nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Visszavonásnak az minősül, amikor érintett bontja a kapcsolatot.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Csatlakozás nem lehetséges
Érintettek: Igénybe vevő
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Visszavonás dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Csatlakozás időpontja: Visszavonásig vagy 0 év; MAC cím, IP cím, eszköz megnevezése: Visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Címzettek: Internet szolgáltató
Az adatkezelés célja: Általános tájékoztató a sütik alkalmazásáról
Adatkezelés leírása: A webhely a szolgáltatásai színvonalának emelése, a felhasználásának megkönnyítése, illetve a biztonsági és adatvédelmi kockázatok megfelelő kezelése érdekében ún. sütiket („cookie”) használ. A sütik olyan kisméretű adatcsomagok, szöveges fájlok, amelyek egy adott honlapon vagy alkalmazásban történt látogatás alkalmával kerülnek elhelyezésre a látogató böngészőjében vagy az eszközén. A sütik lehetővé teszik, hogy az adott honlap a látogatót a következő látogatásakor felismerje, és ez által biztonsági, kényelmi funkciókat biztosítson és javítsa a felhasználói élményt az oldal böngészése közben. Néhány süti csak átmeneti és eltűnik a böngésző bezárásával, míg léteznek tartós változatok is, melyek huzamosabb ideig a számítógépén maradnak. A jogszabályok szerint a sütiket abban az esetben tárolhatjuk a látogató eszközén, ha erre feltétlenül szükség van a weboldalunk működése érdekében. A böngészők lehetőséget adnak a sütibeállítások megváltoztatására. A legtöbb böngésző alapértelmezettként automatikusan elfogadja a sütiket, de ez megváltoztatható annak érdekében, hogy a beállítást követően megakadályozza az automatikus elfogadást. A leggyakrabban használt böngészők esetében az alábbi hivatkozásokon keresztül bővebb tájékoztatást kaphat a süti beállításokról: Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=hu Firefox: https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-informacio-amelyet-weboldalak-tarolnak-szami?redirectslug=S%C3%BCtik+kezel%C3%A9se&redirectlocale=hu Microsoft Internet Explorer: https://support.microsoft.com/hu-hu/windows/cookie-k-t%C3%B6rl%C3%A9se-%C3%A9s-kezel%C3%A9se-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d#ie=ie-11 Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/hu-hu/windows/a-microsoft-edge-a-b%C3%B6ng%C3%A9sz%C3%A9si-adatok-%C3%A9s-az-adatv%C3%A9delem-bb8174ba-9d73-dcf2-9b4a-c582b4e640dd A sütik lehetnek a munkafolyamat idején érvényes ún. ideiglenes vagy munkamenet sütik (session cookie), vagy állandó – mentett, vagyis az érvényességi ideig tárolt – (persistent cookie) sütik, és továbbá megkülönböztetjük az első féltől (first-party cookie) és, illetve a harmadik féltől (third-party cookie) származó sütiket. Az előzőeken túl az alábbiak szerint is csoportosíthatjuk a sütiket: Elengedhetetlen sütik: nélkülözhetetlenek az adott weboldalon történő navigáláshoz, a weboldal kulcsfontosságú funkcióinak működéséhez és a védett tartalmak eléréséhez. Ezek a sütik jogszerűen alkalmazhatóak az érintett hozzájárulásának hiányában is. Statisztikai célú sütik: a honlapok teljesítményéhez, fejlesztéséhez, a felhasználói élmény javításához kapcsolódnak, és lehetővé teszik, hogy az adott honlap üzemeltetője azzal kapcsolatosan gyűjtsön adatokat, hogy a felhasználók miként használják az adott honlapot. Használatukhoz az érintett hozzájárulása szükséges. Hirdetési célú sütik: céljuk, hogy a honlapokon az adott látogató számára releváns hirdetések jelenjenek meg. Használatukhoz az érintett hozzájárulása szükséges. Social media sütik: céljuk a honlapokon használt közösségi média szolgáltatások biztosítása a látogató számára. Használatukhoz az érintett hozzájárulása szükséges. Adatkezelő által használt sütiket és az érintetti joggyakorlás lehetőségét az Adatkezelési tájékoztató további része tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 13/A. § (3)-(4)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelés nélkül a honlap nem vagy nem megfelelően működik.
Érintettek: Webhely látogatói
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Sütinként egyedileg meghatározott
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Honlap/webfelület üzemeltető ()
Az adatkezelés célja: Facebook oldal használata szolgáltatások népszerűsítése céljából
Adatkezelés leírása: Adatkezelő Facebook oldalt használ, mely során részt vállal a Facebook oldal adatkezelési beállításaiban, bejegyzéseket, eseményeket hozhat létre és törölhet, üzeneteket küldhet az oldal nevében, az oldalra írt hozzászólásokra és bejegyzésekre válaszolhat, illetve eltávolíthatja azokat. Lehetősége van felhasználókat kitiltani az oldalról, valamint a bejegyzést közzétevő személy kilétét megtekinteni. Adatkezelő Facebook oldaláról a 16. éven aluli személyek kizárásra kerülnek. Adatkezelő élő közvetítésekre is használhatja az oldalt. Az adatkezelés célja a Facebook közösségi oldalon az adatkezelő és partner vállalkozásai tevékenységének, szolgáltatásának a megosztása, illetve népszerűsítése. Adatkezelő a Facebook oldalon keresztül megismert személyes adatokat nem használja jelen tájékoztatóban meghatározott céltól eltérő célból. Az érintett üzenetben önként megadott adatait (így pl. e-mail cím vagy telefonszám) adatkezelő felhasználhatja a válaszadásra. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása. Adatkezelő hozzájárulásnak minősíti különösen az oldal kedvelését/követését, hozzászólás közlését, tartalmak kedvelését. A hozzájárulást az érintett bármikor visszavonhatja, posztját, hozzászólását törölheti. Amennyiben az érintett a hozzájárulását visszavonja, adatkezelő törli az érintettel folytatott beszélgetést. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. A Facebook közösségi oldalon elérhető elemzési adatok tekintetében Adatkezelő és a Meta Platforms Ireland Limited közös adatkezelők. Közös adatkezelésre vonatkozó rendelkezések (kivonat): Adatkezelő és a Meta Platforms Ireland Limited (a továbbiakban: Facebook Ireland) közös adatkezelőként járnak el az Oldalelemzések funkció használata miatt az elemzési adatok kezelése tekintetében. Az Oldalelemzések funkció összesített adatokat jelenít meg, melyek segítségével közös adatkezelők információkhoz jutnak arról, hogy a felhasználók (érintettek) hogyan használják az oldalt. Ezen funkció használatával Adatkezelő nem fér hozzá a felhasználók személyes adataihoz, hanem kizárólag elemzési, statisztikai adatokat ismer meg. A Meta Platforms Ireland felelőssége, hogy tájékoztassa az érintetteket az adatok oldalelemzési célú kezeléséről, és lehetővé tegye a GDPR szerinti joggyakorlást. Ezen jogokról a Facebook beállításai között további információt talál. A Meta Platforms Ireland adatvédelmi tisztviselőjével is felveheti a kapcsolatot, akiknek az elérhetőségét a Meta Platforms Ireland adatkezelési szabályzatában találja. Amennyiben Ön mint érintett gyakorolni kívánja a GDPR értelmében megillető jogait, kérjük hogy a Meta Platforms Ireland-hoz forduljon. Amennyiben az oldalelemzésekkel kapcsolatos adatkezelés miatt hozzánk küldi érintetti kérelmét, úgy azt haladéktalanul, de legkésőbb 7 naptári napon belül továbbítjuk a Meta Platforms Ireland számára. A Meta Platforms Ireland vállalja, hogy az Oldalelemzési függelék értelmében fennálló kötelezettségeinknek megfelelően választ ad az érintettek kéréseire. Részletesen a Meta Platforms Ireland által közzétett Oldalelemzések funkció adatkezelői függelékében tájékozódhat.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Nem releváns
Érintettek: Facebook felhasználó
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Felhasználó neve; Felhasználó nyilvános profilképe (ha van); Felhasználó nyilvános személyes adatai; Oldal kedvelésére, követésére vonatkozó információ; Hozzászólásaiban közölt személyes adatok
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatkezelés jellege: Közös adatkezelés
További adatkezelő(k): Meta Platforms Ireland Limited (Facebook) (4 Grand Canal Square Grand Canal Harbour Dublin 2, Írország)
Adatfeldolgozók:
Honlap/webfelület üzemeltető ()
Az adatkezelés célja: Panasz és a közérdekű bejelentés
Adatkezelés leírása: Az adatkezelés célja adatkezelőhöz beérkező olyan panaszok és közérdekű bejelentések vonatkozó törvény szerinti elintézése. A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat. A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat. A panaszos vagy a közérdekű bejelentő személyes adatai csak a panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatók át, ha e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a panaszos vagy a közérdekű bejelentő hozzájárult. A panaszos és a közérdekű bejelentő személyes adatai hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra. A panaszt vagy a közérdekű bejelentést kivizsgáló személyek a panasz vagy a közérdekű bejelentés tartalmára, az abban érintett más természetes személyre, jogi személyre vonatkozó információkat az eljárásra jogosult szerv feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységével vagy munkatársával oszthatják meg. Ha nyilvánvalóvá vált, hogy a panaszos vagy a közérdekű bejelentő rosszhiszeműen, valótlan adatot vagy információt közölt és a) ezzel bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésére utaló körülmény merül fel, személyes adatait az eljárás lefolytatására jogosult szerv vagy személy részére át kell adni, b) alappal valószínűsíthető, hogy másnak jogellenes kárt vagy egyéb jogsérelmet okozott, személyes adatait az eljárás kezdeményezésére, illetve lefolytatására jogosult szervnek vagy személynek kérelmére át kell adni. Ha a közérdekű bejelentés természetes személyre vonatkozik, az e természetes személyt megillető, a személyes adatok védelmére vonatkozó előírások szerinti, a tájékoztatáshoz és hozzáféréshez való joga gyakorlása során a közérdekű bejelentő személyes adatai nem tehetők megismerhetővé a tájékoztatást kérő személy számára. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról 1-6. § (2023.07.24. előtti ügyekben: 2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről 1-12. §), 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv
Érintettek: Panaszos, bejelentő, bejelentésben érintett személy
Adatok forrása: Panaszos, bejelentő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Név, személyazonosító adatok; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok; Bejelentésében foglalt további személyes adatok; Aláírás (telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével)
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Az adatkezelés célja: Elektronikus iratkezelés, iktatás (ASP szakrendszer)
Adatkezelés leírása: Elektronikus iratkezelés, iktatás, általános ügyintézési tevékenységek támogatása (küldemények átvétele, érkeztetés, előzményezés, iktatás, kiadmányozás, expediálás, postázás, irattározás, selejtezés, levéltárba adás, belső iratküldések, archiválás, vezetői információk, éves hatósági statisztikai jelentés) során keletkezett személyes adatok kezelése. A kezelendő adatok és a megőrzési idő függ az ügy típusától. A szakrendszerben képződött személyes adatok az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet 9. §-a alapján álnevesítve továbbításra kerülnek az önkormányzati adattárházba.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 25. §, 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól 114. §, 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről, 309/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatok forrása: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Iktatott dokumentumon szereplő személyes adatok; Iktatást végző neve; Ügyintéző neve
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Elektronikus ügyintézés
Adatkezelés leírása: Ügyfél kérelmére, kezdeményezésére indult ügyekben az eljáró elektronikus ügyintézést biztosító szerv részéről az ügy elintézéséhez szükséges adatkezelés. Az Önkormányzat természetes és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon vagy az elektronikus űrlappal nem támogatottak ügyek esetén az e-Papír hitelesített üzenetküldő alkalmazás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre, a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vétele céljából. A Portál egyéb szolgáltatásai, az ügyindítás, elektronikus űrlap beküldése, ügykövetés, adóegyenleg lekérdezés a Központi Azonosítási Ügynök által biztosított azonosítási szolgáltatás alkalmazásához, azonosításhoz kötöttek. Az azonosítás érdekében a Portál a KAÜ szolgáltatás oldalára irányítja át az ügyfelet, az általános szerződési feltételek a Portálon elérhetőek.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 36-37. §, 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Ügyfelek, meghatalmazottak
Adatok forrása: ASP rendszert igénybe vevő önkormányzat természetes személy és jogi személy ügyfelei
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Elektronikus ügyintézéshez szükséges személyes adatok
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (1389 Budapest, Pf.: 133.)
Az adatkezelés célja: Adóhatósági irat hirdetményi közlése
Adatkezelés leírása: Adóhatósági irat hirdetményi közlése során kezelt személyes adatok. A közlést hirdetmény útján kell teljesíteni, ha a) az adózó elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetősége, lakcíme, székhelye ismeretlen, vagy a postai küldemény azzal a megjegyzéssel érkezik vissza, hogy a címzett ismeretlen helyre költözött, és a személyiadat- és lakcímnyilvántartást vezető hatóság vagy más állami szerv megkeresése nem járt eredménnyel, b) a jogutód nem ismert, c) az adózó nem jelölt meg kézbesítési meghatalmazottat, d) a kézbesítés egyéb elháríthatatlan akadályba ütközik, vagy annak megkísérlése már előre is eredménytelennek mutatkozik, vagy e) azt törvény vagy kormányrendelet előírja. A hirdetményt az adóhatóság hirdetőtábláján, valamint a honlapján helyezi el. A döntés közlésének napja a hirdetmény kifüggesztését követő 15. nap. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2017. évi CLI. törvény az adóigazgatási rendtartásról 76. § (3) b), 77/A. §, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet az adóigazgatási eljárás részletszabályairól 26. §, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII. 28.) BM rendelet az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Eljárásban érintett személy
Adatok forrása: Eljáró hatóság
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Adózó neve: 10 év; Adózó adóazonosító jele: 10 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (1389 Budapest, Pf.: 133.)
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Panasz és a közérdekű bejelentés (Önk.)
Adatkezelés leírása: Az adatkezelés célja adatkezelőhöz beérkező olyan panaszok és közérdekű bejelentések vonatkozó törvény szerinti elintézése. A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat. A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat. A panaszos vagy a közérdekű bejelentő személyes adatai csak a panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatók át, ha e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a panaszos vagy a közérdekű bejelentő hozzájárult. A panaszos és a közérdekű bejelentő személyes adatai hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra. A panaszt vagy a közérdekű bejelentést kivizsgáló személyek a panasz vagy a közérdekű bejelentés tartalmára, az abban érintett más természetes személyre, jogi személyre vonatkozó információkat az eljárásra jogosult szerv feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységével vagy munkatársával oszthatják meg. Ha nyilvánvalóvá vált, hogy a panaszos vagy a közérdekű bejelentő rosszhiszeműen, valótlan adatot vagy információt közölt és a) ezzel bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésére utaló körülmény merül fel, személyes adatait az eljárás lefolytatására jogosult szerv vagy személy részére át kell adni, b) alappal valószínűsíthető, hogy másnak jogellenes kárt vagy egyéb jogsérelmet okozott, személyes adatait az eljárás kezdeményezésére, illetve lefolytatására jogosult szervnek vagy személynek kérelmére át kell adni. Ha a közérdekű bejelentés természetes személyre vonatkozik, az e természetes személyt megillető, a személyes adatok védelmére vonatkozó előírások szerinti, a tájékoztatáshoz és hozzáféréshez való joga gyakorlása során a közérdekű bejelentő személyes adatai nem tehetők megismerhetővé a tájékoztatást kérő személy számára. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról 1-6. §, (2023.07.24. előtti ügyekben: 2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről 1-12. §), 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII. 28.) BM rendelet az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról (U311)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Panaszos, bejelentő, bejelentésben érintett személy
Adatok forrása: Panaszos, bejelentő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név, személyazonosító adatok: 2 év; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok: 2 év; Bejelentésében foglalt további személyes adatok: 2 év; Aláírás (telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével): 2 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Címzettek: Panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv
Az adatkezelés célja: Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat
Adatkezelés leírása: Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat. A kiadási előirányzatok terhére nem köthető olyan jogi személlyel, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel érvényesen visszterhes szerződés, illetve létrejött ilyen szerződés alapján nem teljesíthető kifizetés, amely szervezet nem minősül átlátható szervezetnek. A kötelezettséget vállaló ezen feltétel ellenőrzése céljából, a szerződésből eredő követelések elévüléséig jogosult a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet átláthatóságával összefüggő, a törvényben meghatározott adatokat kezelni.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról 41. § (6), 2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról 3. § (1) 1. pont
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Tényleges tulajdonosok
Adatok forrása: Átláthatósági nyilatkozatra kötelezett jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Tényleges tulajdonosok neve; Tényleges tulajdonosok születési helye, ideje; Tényleges tulajdonosok anyja neve; Nyilatkozatot tevő aláírása
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Közérdekű és közérdekből nyilvános adatot igénylők személyes adatainak kezelése
Adatkezelés leírása: A közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismerése iránti kérelmek teljesítéséhez szükséges személyes adatok kezelése az igény teljesítéséhez, az egy éven belül ismétlődő azonos tárgykörben, azonos adatigénylőtől érkező kérések azonosítása, esetlegesen költségtérítés megállapítása és teljesítésének dokumentálása, valamint az elutasított, illetve részben elutasított adatigénylésekre vonatkozó, Infotv. 30. § (3) bekezdés szerinti nyilvántartás vezetése céljából, az igény teljesítéséhez, az igénynek a meghatározott szempont alapján való vizsgálatához, illetve az igény teljesítéséért megállapított költségtérítés megfizetéséhez szükséges mértékben és ideig. Az ügyhöz kapcsolódó iratokat adatkezelő a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között a mindenkor hatályos irattári tervben meghatározott selejtezési időig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 28. §, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatigénylés nem lehetséges.
Érintettek: Adatigénylő, adatigényléssel érintett
Adatok forrása: Adatigénylő természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Adatigénylő neve; Adatigénylő elérhetőségi adata (lakcím, értesítési cím vagy e-mail cím); Adatigénylő aláírása; Az adatigényre adandó válasz; Költségtérítés esetén az adatigénylő adóazonosító jele/adószáma, egyéb releváns adata (pl.bankszámlaszám)
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése
Adatkezelés leírása: Adatkezelővel üzleti kapcsolatba lépő személyek (szerződött partnerek) törvényben meghatározott adatainak kezelése az adatkezelő részére előírt adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése (pénzügyi teljesítés, számlázás, könyvelés, adózás) és dokumentálása céljából.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról, 2017. évi CL. törvény az adózás rendjéről, 2000. évi C. törvény a számvitelről 169. § (2)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adó- és számviteli kötelezettségeinek teljesítése nem valósul meg.
Érintettek: Szerződött partner/képviselője
Adatok forrása: Szerződött partner/képviselője
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Szerződött partner neve, címe, adószáma: 8 év; Egyéb, a pénzügyi teljesítéssel, jogszabályi kötelezettséggel kapcsolatos adat: 8 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Érdeklődőkkel való kapcsolattartás, levelezés
Adatkezelés leírása: Adatkezelő az érdeklődőkkel való kapcsolattartás, tájékoztatás, válaszadás céljából kezeli az érintett által adatkezelő elérhetőségein közölt személyes adatokat. Az érintett az üzenet (e-mail vagy postai úton) elküldésével hozzájárul személyes adatai kezeléséhez. Adattárolás ideje a hozzájárulás visszavonásáig vagy ennek hiányában az ügyintézés lezártáig tart. A hozzájárulás bármikor visszavonható, mely nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): GDPR, 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Kapcsolattartás, tájékoztatás, válaszadás e-mailben vagy postai úton nem lehetséges.
Érintettek: Kapcsolatfelvételt kezdeményező személy (érdeklődő)
Adatok forrása: Kapcsolatfelvételt kezdeményező személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Visszavonás dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Érdeklődő neve: Visszavonásig vagy 0 év; Érdeklődő kapcsolattartásra megadott elérhetőségi adatai: Visszavonásig vagy 0 év; Önként megadott egyéb személyes adatok: Visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Levelezőrendszer üzemeltető (ASIG Informatika Kft.) (2030 Érd, Gém utca 13.)
Az adatkezelés célja: Pályázati forrásból megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos, jogviszonyban álló személyek adatkezelése
Adatkezelés leírása: Pályázati forrásból megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos, adatkezelővel jogviszonyban álló személyek személyes adatainak kezelése (beszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett dokumentumok, részvételi jelentkezés, árajánlat, alkalmasságra vonatkozó alkalmassági feltételek igazolásának dokumentumai, szerződés, pályázati dokumentáció, projekt menedzsment, pályázati elszámolás, támogatási források igénybevételéhez, felhasználásához kapcsolódó adminisztratív kötelezettségek teljesítése, a támogatás felhasználásának dokumentálása, dokumentáció ellenőrzések során való bemutatása, projekt érintettjeinek azonosítása, kapcsolattartás). Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli. A 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó programjaihoz benyújtott támogatási kérelmeihez köthető személyes adatok megőrzési ideje 2027.12.31., vagy ha a szerződés ennél későbbi időpontban szűnik meg, akkor a szerződés megszűnésének dátuma. Az eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett összes iratot - ha jogszabály hosszabb iratmegőrzési időt nem ír elő - a beszerzési eljárás lezárulásától, a szerződés teljesítésével kapcsolatos összes iratot a szerződés teljesítésétől számított legalább öt évig meg kell őrizni. Ha a közbeszerzéssel kapcsolatban jogorvoslati eljárás indult, az iratokat a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatának megtámadására nyitva álló határidő elteltéig, közigazgatási per esetén a közigazgatási per jogerős befejezéséig, de legalább öt évig kell megőrizni. A 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) b) pontja szerinti beszerzés során az ajánlatkérő jogosult a bűnügyi személyes adatok kezelésére.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről, 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről, 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány nem gyakorolható.
Érintettek: Pályázó képviselője, kapcsolattartói, projektkezelői, a projektben részt vevő további személyek, ajánlattevők, alvállalkozók
Adatok forrása: Pályázat érintettjei vagy szerződéses partnerei
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Megszűnés dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Természetes személyazonosító adatok: 5 év; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok: 5 év; Beszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett további személyes adatok: 5 év
Különleges személyes adatok: Bűnügyi személyes adatok kezelése (2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) b) pontja szerinti beszerzés során): 5 év (9. cikk (2) g pont )
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Címzettek: Adatkezelő nevében eljáró adatfeldolgozók (pályázatírók, tanácsadók, projektmenedzserek), Támogatáskezelő szerv
Az adatkezelés célja: Érintetti joggyakorlás biztosítása, GDPR megfelelőség igazolása, adatvédelmi előírások teljesítése
Adatkezelés leírása: Adatkezelőre vonatkozó adatvédelmi előírások teljesítése, megfelelőség igazolása GDPReg adatkezelési nyilvántartó szoftver támogatással. Adatkezelő jogos érdeke, hogy a GDPR és az Infotv. előírásainak maradéktalanul megfeleljen, melyre tekintettel, az adatvédelmi megfelelés érdekében adatkezelő megfelelően dokumentálja, nyilvántartja az érintteti kérelmeket és az ezzel összefüggő intézkedéseket. Adatkezelés ideje a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint, a mindenkor hatályos irattári tervben kerül meghatározásra.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) 30. cikk, 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 25/E-25/F. § 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatvédelmi megfelelőség és az érintetti joggyakorlás nem biztosítható.
Érintettek: Kérelmet/beadványt benyújtó
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Érintett neve, elérhetősége, egyéb azonosító adata; Érintetti kérelemben közölt egyéb adat; Érintetti kérelemre adott válasz, megtett intézkedés
Különleges személyes adatok: Érintetti kérelemben közölt különleges adat (ha van) (9. cikk (2) g pont )
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
GDPReg Kft. (3715 Gesztely, Sport u. 15.)
Az adatkezelés célja: Veszélyhelyzetben alkalmazandó adatkezelések
Adatkezelés leírása: Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető veszélyhelyzet során az önkormányzatra átruházott feladatok teljesítése, az állampolgárok életének, egészségének, vagyonának megóvása érdekében elrendelt teendőkkel és intézkedésekkel kapcsolatban (pl. ellátásról való gondoskodás, étkeztetés). Az adatgyűjtés a veszélyhelyzet, rendkívüli intézkedések megszűnéséig tart. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXXVIII. törvény a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról 44-46.§, a veszélyhelyzet kihirdetésekor meghozott hatályos jogszabályok, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII. 28.) BM rendelet az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekből, közhatalom gyakorlásához szükséges adatkezelés.
Érintettek: Veszélyhelyzetben érintett személy
Adatok forrása: Nyilvántartás, érintett személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Érintett személy személyazonosságának megállapításához szükséges adatok: 10 év; Adatkezelés céljához szükséges egyéb adatok: 10 év
Különleges személyes adatok: Adatkezelés céljához szükséges, egészségügyi állapotra vonatkozó adatok: 10 év (9. cikk (2) i pont )
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Címzettek: Különleges jogrend alapján meghatározott előírt intézkedések kivitelezésében részt vevő társszervek
Az adatkezelés célja: Biztonsági kamerás megfigyelés (hivatal, székhely önkormányzat)
Adatkezelés leírása: A kamerák hatáskörzetében a megfigyelt területre belépő és ott tartózkodó személyekről képfelvétel rögzítése elsősorban az élet- és vagyonbiztonság (az adatkezelő által tulajdonolt vagy használt fizikai, szellemi vagyontárgyak védelme), az üzleti titok védelme, a területre engedély nélkül belépők azonosítása, a jogsértések, szabálysértések, bűncselekmények észlelése, az elkövető tettenérése, a jogsértő cselekmények megelőzése, azok bizonyítása céljából közhatalmi feladatok ellátása miatt. Amennyiben a kamerarendszer által rögzített adatok felhasználásra kerülnek, akkor személyes adatnak tekinthető az érintett magatartása is, mint az érintettre vonatkozó következtetés. Adatkezelő az érintettek magánszférájának arányos korlátozása érdekében elvégezte az érdekmérlegelési tesztet. A szemben álló érdekek és egyéb szempontok mérlegelése alapján az adatkezelés idejét 15 napban határozza meg. A rögzített felvételt felhasználás hiányában legfeljebb a rögzítéstől számított 15 nap elteltével megsemmisíti, illetve törli az Adatkezelő. Felhasználásnak az minősül, ha a rögzített felvételt vagy más személyes adatot bírósági vagy más hatósági eljárásban bizonyítékként felhasználják, az érintett vagy akinek jogát vagy jogos érdekét a felvétellel rögzített esemény érinti, kéri, hogy a felvétel ne kerüljön törlésre. A kamerás megfigyelő- és rögzítőrendszer tárolt felvételeibe kizárólag az adatkezelési cél érdekében tekinthetnek be az arra jogosultsággal rendelkező személyek. Adattovábbítás: szabálysértési vagy büntetőeljárás esetén az azokat lefolytató hatóságok, bíróságok felé. Átadott adatok köre: a kamerarendszer által készített, releváns információt tartalmazó felvételek, a felvételen szereplő személyek neve. Az adatkezelés részleteit, az egyes kamerák elhelyezését, látószögét külön szabályzat (Elektronikus megfigyelő- és rögzítőrendszer adatvédelmi szabályzat/tájékoztató) tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2005. évi CXXXIII. törvény a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól, 2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról, 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekből vagy közhatalom gyakorlásához szükséges adatkezelés.
Érintettek: Kamerarendszerrel védett területre belépők
Adatok forrása: Érintettek
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Megfigyelt területre belépők képmása, kamerafelvétel: 15 nap
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatkezelés jellege: Közös adatkezelés
További adatkezelő(k): Kisgyőri Közös Önkormányzati Hivatal (3556 Kisgyőr, Dózsa György út 11.)
Címzettek: Bíróság, ügyészség, nyomozó hatóság, szabálysértés miatt eljáró hatóság, szabálysértés miatt előkészítő eljárást folytató szerv (bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén, továbbá megkeresés vagy adatkérés alapján)
Az adatkezelés célja: Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés, folyamatos pályáztatás
Adatkezelés leírása: Az adatkezelés célja a pályázó által önkéntesen benyújtott, adatkezelő által meg nem hirdetett álláspályázat során az önéletrajzban, illetőleg kísérő levelében foglaltak alapján a jelentkező motivációjának és képességeinek megismerése, betölthető munkakörökre való alkalmasság megállapítása, személyes interjú szervezése, a pályázó kiértesítése. Az önkéntesen benyújtott önéletrajzok esetenként tartalmazhatnak az adott állás betöltéséhez nem szükséges adatokat is. Kérjük pályázóinktól, hogy végzettséget, képzettséget igazoló oklevél és egyéb okirat másolatát előzetesen ne küldjék meg! Az ilyen dokumentumok azonnal megsemmisítésre, törlésre kerülnek. Az adatkezeléshez való önkéntes hozzájárulás bármikor visszavonható, mely nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Visszavonás hiányában az adatkezelés ideje – eltérő tájékoztatás hiányában – 1 év. Adatkezelés időtartamának lejártakor, a cél megvalósulását követően (ha az önéletrajzot benyújtóval az adott jogviszony létrejön) vagy a benyújtó visszavonja hozzájárulását, a beérkezett önéletrajzok, feljegyzések, dokumentumok (az adatokból levont, az érintettre vonatkozó következtetés, a pályázóról készült feljegyzés is) törlésre/megsemmisítésre kerül. A felvételi eljárás folyamata során adatkezelő megtekintheti a jelentkező közösségi oldalon létrehozott, bárki számára nyilvános információit.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): Általános jogszabály: 2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről Különös ágazati szabályozások: 1992. évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról, 2020. évi C. törvény az egészségügyi szolgálati jogviszonyról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Önkéntes hozzájárulás alapján történő adatkezelés valamennyi adatra vonatkozóan, a hozzájárulás hiányában az adat nem kezelhető.
Érintettek: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatok forrása: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Visszavonás dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Név: Visszavonásig vagy 0 év; Megadott telefonszám/e-mail, cím/levelezési cím kapcsolattartáshoz, értesítéshez: Visszavonásig vagy 0 év; Önéletrajz, kísérőlevél és az azokban megadott készségekre, kompetenciákra, nyelvtudásra vonatkozó, pozíció ellátáshoz szükséges, egyéb, pl. korábbi munkahelyi tapasztalatra vonatkozó információ: Visszavonásig vagy 0 év; Pályázóról készült feljegyzés: Visszavonásig vagy 0 év; Önként megadott egyéb személyes adatok: Visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Levelezőrendszer üzemeltető (ASIG Informatika Kft.) (2030 Érd, Gém utca 13.)
Az adatkezelés célja: Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés adott állás betöltésére
Adatkezelés leírása: Az adatkezelés célja a pályázó által önkéntesen benyújtott, adatkezelő által meghirdetett álláspályázat során az önéletrajzban, illetőleg kísérő levelében foglaltak alapján a jelentkező motivációjának és képességeinek megismerése, a betöltendő munkakörre való alkalmasság megállapítása, személyes interjú szervezése, a pályázó kiértesítése. Az önkéntesen benyújtott önéletrajzok esetenként tartalmazhatnak az adott állás betöltéséhez nem szükséges adatokat is. Kérjük pályázóinktól, hogy végzettséget, képzettséget igazoló oklevél és egyéb okirat másolatát előzetesen ne küldjék meg! Az ilyen dokumentumok azonnal megsemmisítésre, törlésre kerülnek. Az adatkezeléshez való önkéntes hozzájárulás bármikor visszavonható, mely nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Visszavonás hiányában az adatkezelés ideje az adott munkakör betöltéséig tart. Adatkezelés időtartamának lejártakor, a cél megvalósulását követően (ha az önéletrajzot benyújtóval az adott jogviszony létrejön) vagy a benyújtó visszavonja hozzájárulását, a beérkezett önéletrajzok, feljegyzések, dokumentumok (az adatokból levont, az érintettre vonatkozó következtetés, a pályázóról készült feljegyzés is) törlésre/megsemmisítésre kerül. A felvételi eljárás folyamata során adatkezelő megtekintheti a jelentkező közösségi oldalon létrehozott, bárki számára nyilvános információit.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): Általános jogszabály: 2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről Különös ágazati szabályozások: 1992. évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról, 2020. évi C. törvény az egészségügyi szolgálati jogviszonyról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Önkéntes hozzájárulás alapján történő adatkezelés valamennyi adatra vonatkozóan, a hozzájárulás hiányában az adat nem kezelhető.
Érintettek: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatok forrása: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Visszavonás dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Név: Visszavonásig vagy 0 év; Megadott telefonszám/e-mail, cím/levelezési cím kapcsolattartáshoz, értesítéshez: Visszavonásig vagy 0 év; Önéletrajz, kísérőlevél és az azokban megadott készségekre, kompetenciákra, nyelvtudásra vonatkozó, pozíció ellátáshoz szükséges, egyéb, pl. korábbi munkahelyi tapasztalatra vonatkozó információ: Visszavonásig vagy 0 év; Pályázóról készült feljegyzés: Visszavonásig vagy 0 év; Önként megadott egyéb személyes adatok: Visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Levelezőrendszer üzemeltető (ASIG Informatika Kft.) (2030 Érd, Gém utca 13.)
Az adatkezelés célja: Ügyfél/látogatói belépések nyilvántartása állami és önkormányzati szervek esetén
Adatkezelés leírása: Állami és önkormányzati szervek esetén az elektronikus információs rendszereknek helyt adó létesítményekbe, helyiségekbe történt ügyfél/látogatói belépésekről szóló információk megőrzésére vonatkozó kötelezettség teljesítése, a belépő személyek adatainak kezelése, biztonsági esemény esetén a látogatói belépésekről szóló információk átvizsgálása, jogsértések felderítésének elősegítése. Adatkezeléshez fűződő harmadik személy, társadalom érdeke: Az állami és önkormányzati szervek esetén a nemzet érdekében kiemelten fontos, törvényi és társadalmi elvárás is a nemzeti vagyon részét képező nemzeti elektronikus adatvagyon, valamint az ezt kezelő információs rendszerek, illetve a létfontosságú információs rendszerek és rendszerelemek biztonsága. Adatkezelőnek ellenőrizni kell egyes elektronikus információs rendszerek esetén a rendszereknek helyt adó létesítményekbe történt fizikai hozzáféréseket annak érdekében, hogy észlelje a fizikai biztonsági eseményt és reagáljon arra, át kell vizsgálnia a fizikai hozzáférésekről készült naplókat, ha a rendelkezésre álló információk jogosulatlan fizikai hozzáférésre utalnak. Az ügyfél/látogatói belépések nyilvántartásának megőrzési idejét - vonatkozó jogszabály hiányában - Adatkezelő egyedileg határozta meg.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról, 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az elektronikus információs rendszereknek helyt adó létesítményekbe, helyiségekbe a belépés nem történhet meg, ügyintézésre egyéb módon (elektronikus úton vagy telefonon) kerülhet sor.
Érintettek: Belépő ügyfél, látogató, látogatót fogadó
Adatok forrása: Belépő ügyfél, látogató
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Belépő neve: 1 év; Belépő aláírása (Adatkezelő döntése esetén): 1 év; Belépés célja: 1 év; Be- és kilépés időpontja: 1 év; Látogatót fogadó neve: 1 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Az adatkezelés célja: Elektronikus beléptető rendszer
Adatkezelés leírása: Közfeladatot ellátó szervek védett, belépési jogosultsággal rendelkezők számára elérhető területén elektronikus beléptetőrendszer működtetéséhez, működtetése során keletkezett személyes adatok kezelése, fizikai beléptetést ellenőrző rendszer működtetéséhez szükséges belépőkártya kiosztásához kapcsolódó nyilvántartás, a védett helyiségekbe történt látogatói belépésekről szóló információk megőrzése. Adatkezelő meghatározta és proximity kártyás beléptetővel védi azokat a be- és kilépési pontokat, melyeken a belépés csak belépési jogosultsággal rendelkezők számára, vagy csak felügyelet és kíséret mellett lehetséges. Elektronikus beléptető rendszer célja az alkalmi belépési jogosultsággal rendelkezők épületen belüli mozgásainak nyilvántartása, a jogosulatlan belépés megakadályozása, biztonsági esemény esetén a látogatói belépésekről szóló információk átvizsgálása, jogsértések felderítésének elősegítése. Adatkezeléshez fűződő harmadik személy, társadalom érdeke: Az állami és önkormányzati szervek esetén a nemzet érdekében kiemelten fontos, törvényi és társadalmi elvárás is a nemzeti vagyon részét képező nemzeti elektronikus adatvagyon, valamint az ezt kezelő információs rendszerek, illetve a létfontosságú információs rendszerek és rendszerelemek biztonsága. Adatkezelőnek ellenőrizni kell egyes elektronikus információs rendszerek esetén a rendszereknek helyt adó létesítményekbe történt fizikai hozzáféréseket annak érdekében, hogy észlelje a fizikai biztonsági eseményt és reagáljon arra, át kell vizsgálnia a fizikai hozzáférésekről készült naplókat, ha a rendelkezésre álló információk jogosulatlan fizikai hozzáférésre utalnak. A vendégkártya átvételéhez szükséges adatokat, a belépésre jogosultaknak az elektronikus beléptető rendszer működtetéséhez kezelt azonosító adatait és az elektronikus beléptető rendszer működtetése során keletkezett adatokat (pl. a belépés időpontja), azok megőrzési idejét - vonatkozó jogszabály hiányában - Adatkezelő egyedileg határozta meg.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2005. évi CXXXIII. törvény a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól 32. §, 1994. évi XXXIV. törvény a Rendőrségről, állami és önkormányzati szervek esetén: 2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról, 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatkezelés nélkül a nyilvános területeken kívüli védett zónába a belépés nem történhet meg. Ügyintézésre egyéb módon (elektronikus úton vagy telefonon) kerülhet sor.
Érintettek: Védett területre belépő természetes személyek, ügyfelek, látogatók, egyéb személyek
Adatok forrása: Védett területre belépő természetes személyek
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Beléptető rendszer működtetéséhez kezelt azonosító adatok, név: 1 hónap; Beléptető rendszer működtetése során keletkezett adatok: belépés/kilépés időpontja: 1 hónap
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Címzettek: Bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén, megkeresés vagy adatkérés alapján: jogosult hatóság
Az adatkezelés célja: Alvállalkozók, szállítók minősítése, nyilvántartása
Adatkezelés leírása: Szállítói minősítés, szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezeli a szerződött alvállalkozó, szállító természetes személyek adatait. Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről 46. §, 138. § (3), 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő a jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Alvállalkozók, szállítók
Adatok forrása: Üzleti partner
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Megszűnés dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Alvállalkozók, szállítók neve: 5 év; Alvállalkozók, szállítók címe: 5 év; Alvállalkozók, szállítók elérhetősége: 5 év; Képviselő/kapcsolattartó neve, címe, elérhetősége: 5 év; Végzettségre, képzettségre vonatkozó adatok: 5 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Az adatkezelés célja: Pályázat teljesítéséhez kapcsolódó adatkezelés
Adatkezelés leírása: Adatkezelő a pályázat megvalósulása céljából és a teljesítéséhez szükséges dokumentációkban az abban érintettek személyes adatait kezeli. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről, 2007. évi CLXXXI. törvény a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról, 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közfeladat vagy közhatalmi gyakorlás nem valósul meg.
Érintettek: Pályázatban érintett személy
Adatok forrása: Nyilvántartás szerint, érintett személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Megszűnés dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Érintett neve: 5 év; Érintett lakcíme: 5 év; Pályázatban megjelölt egyéb személyes adat: 5 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Címzettek: Pályázatot kiíró szerv
Az adatkezelés célja: Munkáltatói visszaélés-bejelentési rendszer
Adatkezelés leírása: Adatkezelő a jogszabályok, valamint a közérdeket vagy nyomós magánérdeket védő magatartási szabályok megsértésének bejelentésére visszaélés-bejelentési rendszert működtet, ebben a bejelentőnek, valamint a bejelentésben érintett személynek a bejelentésben megadott személyes adatait a bejelentés kivizsgálása céljából kezelheti és a bejelentés kivizsgálásában közreműködő külső szervezet részére továbbíthatja. A személyes adatokat a bejelentés alapján indított eljárások jogerős lezárásáig lehet kezelni. Ha a vizsgálat alapján a bejelentés nem megalapozott vagy további intézkedés megtétele nem szükséges, a bejelentésre vonatkozó adatokat a vizsgálat befejezését követő 60 napon belül törölni kell. A bejelentési rendszerből haladéktalanul törölni kell a bejelentésben nem érintett harmadik személyre vonatkozó, a bejelentés kivizsgálásához nem szükséges, valamint a nem kezelhető adatokat. Különleges adat nem kezelhető.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről 13-16. §, 2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről 9. § (2)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő a jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Bejelentő, bejelentésben érintett személy
Adatok forrása: Panaszos, bejelentő (a munkáltató munkavállalói, szerződéses viszonyban álló, vagy olyan személyek, akiknek a bejelentés megtételéhez vagy a bejelentés tárgyát képező magatartás orvoslásához méltányolható jogos érdekük fűződik)
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Bejelentő neve; Bejelentő lakcíme; Jogi személy bejelentő bejelentést benyújtó törvényes képviselőjének neve; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok; Bejelentésében foglalt további személyes adatok
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Címzettek: Bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv (2013. évi CLXV. törvény 14. § (5)
Az adatkezelés célja: Elektronikus fizetési szolgáltatás ASP rendszeren keresztül
Adatkezelés leírása: Az ASP e-fizetés során, az önkormányzat által kibocsátott számlák, természetes személy általi elektronikus lekérdezéséhez és befizetéséhez szükséges az adott fizetési eseménynél a természetes személyazonosító adatok rögzítése a gazdálkodási szakrendszerben. A szakrendszerben képződött személyes adatok az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet 9. §-a alapján álnevesítve továbbításra kerülnek az önkormányzati adattárházba. Az adatok kezelésének célja a természetes személy fizetési eseményhez tartozó számlájának vagy számláinak beazonosítása elektronikus úton.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 24. §, 36-37. §, 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól 114. §, 2000. évi C. törvény a számvitelről 169. § (2), 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről, 78/2012. (XII. 28.) BM rendelet az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Érintett ügyfél
Adatok forrása: ASP szakrendszer, Érintett ügyfél
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Ügyfél neve, születési neve: 8 év; Ügyfél születési helye, ideje: 8 év; Ügyfél anyja neve: 8 év; Ügyfél adóazonosító jele: 8 év; Ügyfél elektronikus azonosítója: 8 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Magyar Államkincstár (1054 Budapest, Hold u. 4.)
Az adatkezelés célja: Nyilvános rendezvények, események bemutatása tömegfelvételekkel (költségvetési szervek)
Adatkezelés leírása: Nyilvános rendezvények, események bemutatása, hasonló tárgyú rendezvényekről szóló hirdetések készítése céljából adatkezelő tömegfelvételnek minősülő kép-és hangfelvételeket készít, és a felvételeket weboldalán, valamint a használt közösségi média felületein közzéteszi. Adatkezelő tájékoztatja az érintetteket, hogy tömegfelvételnek minősül az olyan felvétel, melyen emberek sokasága látható, a felvételeken szereplő emberek a tömeg részeiként ábrázoltak. Adatkezelő jogos érdeke, hogy közpénzből gazdálkodó szervezetként ezen felvételeket elkészítse és az internetes platformokon közzétegye, ezáltal elősegítve az átlátható működést, hiteles tájékoztatást adjon a közpénz felhasználásáról. A képen szereplő érintettek élhetnek a tiltakozás jogával. Az adatkezelés időtartama a közérdeklődésre számot tartó esemény jellegétől függ.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 2:48. §
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány nem gyakorolható.
Érintettek: Nyilvános rendezvényen résztvevő
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Képmás, hangfelvétel
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Honlap/webfelület üzemeltető ()
Címzettek: Nyilvános közlés
Az adatkezelés célja: Tömegfelvételek, közéleti szereplésről felvételek készítése és felhasználása
Adatkezelés leírása: A közügyekről való hiteles tájékoztatás, rendezvények, események ismertetése, beszámolók készítése, a település életének bemutatása céljából adatkezelő tömegfelvételnek minősülő, vagy közéleti szereplőről egyedileg ábrázolt kép-és hangfelvételeket készít, és a felvételeket weboldalán, valamint a használt közösségi média felületein közzéteszi. Adatkezelő tájékoztatja az érintetteket, hogy tömegfelvételnek minősül az olyan felvétel, melyen emberek sokasága látható, a felvételeken szereplő emberek a tömeg részeiként ábrázoltak. Adatkezelő jogos érdeke, hogy közpénzből gazdálkodó szervezetként ezen felvételeket elkészítse és az internetes platformokon közzétegye, ezáltal elősegítve az átlátható működést, tájékoztatást adjon a település életéről, hitelesen tájékoztassa a lakosokat a közügyekről. A képen szereplő érintettek élhetnek a tiltakozás jogával. Az adatkezelés időtartama a közérdeklődésre számot tartó esemény jellegétől függ.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 2:44. §, 2:48. §, 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól 2. § (2) bek, 2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról 7. § (2) bek.
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány nem gyakorolható, a közügyekről nem adható hiteles tájékoztatás.
Érintettek: Felvételeken szereplő természetes személyek
Adatok forrása: Érintett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulása
A kezelt adatok köre, időtartama: Képmás; Hangfelvétel; Közéleti szereplő neve, egyéb személyes adata beszámolóban
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók:
Honlap/webfelület üzemeltető ()
Tárhelyszolgáltató (Versanus Informatikai és Szolgáltató Kft.) (1138 Budapest, Mura u. 4. 9. em. 7.)
Címzettek: Nyilvános közlés
Az érintett jogai
A jogszabályoknak megfelelve az érintettek az alábbi főbb jogaikat gyakorolhatják (részleteket a GDPR tartalmaz):
Hozzáféréshez való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, az érintett jogosult hozzáférést kapni Adatkezelő által kezelt személyes adatokhoz és különösen az alábbi információkhoz:
- az adatkezelés céljai;
- a kezelt személyes adatok kategóriái;
- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket. Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozó, GDPR 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról;
- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
- az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
- automatizált döntéshozatal tényéről, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információkról, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.
Helyesbítéshez való jog:
Az érintett jogosult kérelmezni személyes adatainak helyesbítését: amennyiben adatai megváltoztak, vagy nem pontosak, akkor kérelmére - a személyes adatok kezelésének ideje alatt, indokolatlan késedelem nélkül - bármikor módosítja azokat az Adatkezelő. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Törléshez való jog:
Az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az érintett bármikor visszavonhatja hozzájárulását és kérheti, hogy adatait törölje Adatkezelő, amennyiben az adatkezelésnek nincs további jogalapja. A visszavonás nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
A fentieken túl az érintett az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén is jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat:
- személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
- az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre. Ha az adatkezelés közvetlen üzletszerzés céljából történik, az érintett tiltakozása esetén az adatok törlendők;
- a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
- a személyes adatok gyűjtésére közvetlenül gyermeknek kínált, információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokkal kapcsolatosan került sor.
Adatkezelő az érintett erre vonatkozó kérésére sem törli a személyes adatokat, ha az adatkezelés szükséges: a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; a személyes adatok kezelését előíró, az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából; a népegészségügy területét érintő közérdek alapján; archiválási, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból; vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Adatkezelés korlátozásához való jog:
Adatkezelő korlátozza a személyes adatok kezelését, ha ezt kéri az érintett.
Az érintett a következő esetekben kérheti az adatai korlátozását:
- amennyiben vitatja adatai pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
- amennyiben az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi adatainak törlését, és ehelyett kéri azok korlátozását;
- az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igényének előterjesztéséhez, érvényesítésének vagy védelméhez;
- az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Ha a fentiek alapján az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. Adatkezelő az érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
Tiltakozáshoz való jog:
Az érintett saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen, ha az adatok kezelésének jogalapja közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásán, vagy az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítésén alapul, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben Adatkezelő a személyes adatot nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságával szemben (kivéve közvetlen üzletszerzés, ehhez kapcsolódó profilalkotás), vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Tiltakozás közvetlen üzletszerzés esetén:
Az érintett tiltakozhat, ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Ha a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.
Automatizált döntéshozatal, profilalkotás:
Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés az érintett és az Adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges, meghozatalát az Adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít, vagy az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.
Adathordozhatósághoz való jog:
Amennyiben az adatkezelés hozzájáruláson alapul, vagy szerződés teljesítéséhez szükséges és az adatkezelés automatizált módon történik, az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, az általa Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja. Az érintett jogosult arra is, hogy ezeket egy másik adatkezelőnek továbbítsák anélkül, hogy ezt Adatkezelő akadályozná. Az érintett adathordozhatósághoz való joga nem alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges.
Általános szabályok
Kérjük, hogy jelen tájékoztatóban foglalt érintetti jogokat Adatkezelő fent megadott elérhetőségein gyakorolja.
Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a GDPR 15-22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Ha Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Adatkezelő a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, észszerű díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információk elektronikus formátumban kerülnek rendelkezésre bocsátásra, kivéve, ha az érintett másként kéri.
Panasz benyújtáshoz vagy bírósági jogorvoslathoz való jog
Jogai sérelme esetén célszerű egyeztetést kezdeményeznie Adatkezelő képviselőjével a megadott elérhetőségeken. Amennyiben ez nem vezet eredményre, vagy nem kívánja, jogosult bírósághoz vagy panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordulnia.
Bírósági eljárás kezdeményezése esetén a bíróság soron kívül jár el. Dönthet úgy, hogy a pert a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt indítja meg. Az illetékes törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/birosag-kereso weboldalon.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei:
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefonszám: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410;
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: www.naih.hu